Bezoek uit Nederland! - Reisverslag uit Bombay, India van Sheetal Kruithof - WaarBenJij.nu Bezoek uit Nederland! - Reisverslag uit Bombay, India van Sheetal Kruithof - WaarBenJij.nu

Bezoek uit Nederland!

Blijf op de hoogte en volg Sheetal

20 Mei 2018 | India, Bombay

Eindelijk! Twee weken heerlijk genieten van vakantie samen met Merel. Het waren twee weken waarin wij hebben bijgepraat, niks gedaan, cocktails gedronken, spelletjes gespeeld en vooral hebben genoten!

Merel kwam aan donderdagnacht aan. Wat had ik haar gemist! We hebben het uiteraard in onze stijl gevierd, met een flesje wijn.
De eerste dagen stonden vooral in het teken van even lekker bijkomen. Daarnaast is die jetlag ook niet te onderschatten en was ons ritme nogal omgedraaid. Laat gaan slapen, laat op de dag wakker worden. Beide vonden we het niet zo erg, 's avonds was de temperatuur veel beter. De eerste dagen zijn wij in de buurt gebleven, 's avonds was het tijd om cocktails drinken en spelletjes spelen.

Omdat er bepaalde reparaties in de kamer moesten worden gedaan, verbleven wij een nachtje in Juhu. Dit is een plek waar het een stuk levendiger is in vergelijking met Chembur. Wij zijn naar het strand geweest, hebben hier wat gegeten en hebben de dag uiteraard afgesloten met een spelletje.
Toen wij weer terug waren in ons oude hotel hebben wij een poging gewaagd om te gaan zwemmen. Het werd niet heel erg gewaardeerd om in een bikini te gaan zwemmen, terwijl het een afgesloten zwembad is. We werden enorm aangekeken en daarom hebben wij na tien minuten maar besloten om ermee te stoppen.

Toen hadden we besloten dat we toch maar eens een keer vroeg op moesten gaan staan en wat moesten gaan doen. We besloten om naar het Sanjay Gandhi National Park te gaan. We gingen op tijger- en leeuwensafari. Wat een flop was dat! We zagen 4 dieren, maar dat kwam omdat die in een kooi zaten. Een man heeft ons met de auto naar de verschillende plekken in het park gebracht. Wanneer je zou lopen, mis je de helft van het park omdat het zo groot is. Vervolgens bracht hij ons naar de Kanheri Caves. Wat een tocht, omhoog lopen in die hitte. Het heeft ons dan wel weer wat mooie uitzichten bezorgd.

Ook heb ik Merel meegenomen naar het kindertehuis. Een aantal kinderen waren gelukkig weg, maar toch ook een hoop nieuwe kinderen waren erbij gekomen.

Verder hebben we geshopt, hebben we de verjaardag van Merel's vader gevierd (met drankjes en spelletjes, verrassend) en zijn we praktisch elke avond uit eten geweest. We hebben de vakantie afgesloten met een dag naar Colaba. Hier heb je de Gateway of India, het Taj Mahal hotel en Marine Drive. Er is een straat waar je ontzettend veel souvenirs kan kopen. Hier hebben we de hele dag gelopen en heeft Merel een aantal dingen gekocht.

En toen was daar alweer het moment van afscheid nemen.. Die twee weken zijn voorbij gevlogen! Twee weken alleen maar ontzettend genoten en veel gelachen, net als thuis. Allemaal dankzij jou Meer!

Ik heb deze twee weken nog even afgesloten met een weekendje Goa. In deze tijd ontzettend warm, maar goed dat is heel India. We zijn naar het strand gegaan en hebben gezwommen in ons zwembad (ja hier kon het wel). Op zondag hebben wij een scooter gehuurd en zijn we naar Old Goa gereden, zo'n anderhalf uur vanaf het hotel. Hier waren een aantal kerken die wij hebben bezocht en op de terugweg hebben we even een stop gemaakt in een winkelcentrum. Kleding heb je nooit genoeg! Het was anderhalf uur heen en anderhalf uur terug rijden, maar het leverde wel prachtige uitzichten op!

Toen was het moment daar, ik moest weer beginnen met stage. Je zou denken dat je na zo'n lange vakantie weer energie en motivatie hebt om door te pakken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die motivatie nog even moet zoeken. Het was de eerste week ook weer even wennen om in het kindertehuis te zijn. De drukte, chaos, gebrek aan hygiëne etc.
Ik heb een skypegesprek met mijn docent van school gehad. Het ging goed, ik moet er nu voor zorgen dat ik de taken die worden beloofd ook daadwerkelijk kan uitvoeren. Je moet hier zo erg voor jezelf (in dit geval voor mijn stage) opkomen, af en toe tot vermoeiend aan toe. Maar goed, je leert er ook wel weer van.

Het weekend zijn wij op vrijdagavond uit eten geweest bij Boteco, een Braziliaans restaurant. Ik heb hier de hele week naar uitgekeken omdat zij biefstuk verkopen. Het lekkerste wat ik in deze 3,5 maand heb gegeten! Enorm genoten. Na het eten zijn wij nog eventjes uit geweest, maar het was niet heel denderend.
De volgende dag ging ik samen met Lisa shoppen in het winkelcentrum waar ik in mijn eerste twee weken was gestrand omdat ik geen Uber terug kon boeken. Het bracht een hoop herinneringen terug, maar dit keer ging het goed haha. Ook dit keer weer iets te veel geld uitgegeven, nu is het wel weer tijd om rustig aan doen.
Hierna zijn we naar de Irish Pub gegaan en hebben we nog even wat drankjes gedronken met andere expats. Deze avond hebben we afgesloten in Club Drop, wat een heerlijk avondje weer!

En helaas is het nu alweer zondag en moet ik morgen mijn motivatie terug hebben gevonden. Nog een maandje, dan komt mijn vader alweer. Dat zal mijn motivatie gaan worden. De tijd gaat ontzettend snel, maar ik kijk er stiekem ook wel erg naar uit om m'n vader weer te zien. Ik wil totaal nog niet weg uit India, ik heb m'n draai gevonden, leuke mensen ontmoet en nog een hoop van India niet gezien. Maar toch, ondanks dat, ben ik blij als ik samen met hem nog even twee weken kan genieten van India.

  • 20 Mei 2018 - 19:39

    IJsbrand:

    Nooit verwacht dat je nog een keer naar mijn komst uit zou kijken. De tweede stap voor mijn trip naar India is gezet. Mijn visum aanvraag is geaccepteerd. Voor mijn gevoel ging het iets te gemakkelijk zeker wanneer ik het vergelijk met de moeite die Sheetal heeft moeten doen. De eerste stap was het bestellen van een ticket en stap drie wordt het halen van de benodigde inentingen. Tot over een ruime maand.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sheetal

Actief sinds 10 Jan. 2018
Verslag gelezen: 1454
Totaal aantal bezoekers 5848

Voorgaande reizen:

07 Februari 2018 - 04 Juli 2018

Stage Bal Anand, India

Landen bezocht: